Your brand is the perception others have of you. But it’s up to you to shape that perception as much as possible.
Je personal brand is je identiteit, je presence en het kloppende hart achter alles wat je doet. Een sterke personal brand trekt klanten aan en zorgt ervoor dat er een emotionele connectie met klanten/relaties tot stand komt. Het is het verhaal achter wat, hoe en waarom je doet wat je doet.
Voor ondernemers die hun talenten verkopen is het dus uiterst belangrijk dat ze hun personal brand definiëren. Want als je niet weet wie je bent, hoe kun je dit dan ooit duidelijk naar anderen communiceren?
Jij als persoon bent een merk.
In de huidige wereld is de concurrentie moordend en klanten willen weten met wie ze business gaan doen. Loyale klanten ervaren een emotionele connectie met jou. Het zijn je trouwe ambassadeurs.
Als jij op dit moment bezig bent met jezelf in de markt te zetten, dan is het cruciaal dat je weet wie je bent en waar je voor staat. Want als jij dit niet weet kunnen jouw klanten het ook niet weten.
In de kern draait jouw personal brand om twee zaken:
- Uniekheid
- Waardecreatie
Je personal brand omschrijft datgene wat uniek is aan jou. Niets in het leven is hetzelfde. Geen zandkorrel, sneeuwvlok of mens. Jij bent een merk. Jij bent uniek!
Met je personal branding (communicatie) moet je ervoor zorgen dat klanten een duidelijk beeld van jouw kwaliteiten krijgen. Met andere woorden: klanten moeten een kraakhelder idee hebben van de manier waarop jouw uniekheid waarde aan hun leven gaat toevoegen.
Onderzoek deze kernvraag als je je personal brand op de kaart wilt zetten: Hoe creëer ik met mijn uniekheid waarde voor anderen?