Als je een probleem voor je klanten kunt oplossen, dan voeg je waarde toe aan hun business. Als dit probleem groot genoeg is gaan klanten vanzelf op zoek naar een oplossing. En wellicht komen ze dan bij jou terecht.
Stel je voor dat een potentiële klant je vandaag de vraag stelt: “Waarom denk jij dat je geschikt bent om dit probleem op te lossen?”
Wat is dan je antwoord?
Klanten zijn op zoek naar zekerheid. Ze willen iemand die hun probleem oplost.
Maar hoe ga je ze die zekerheid geven?
- Heb je een track record dat je aan ze voor kan leggen?
- Ontwerp je een strategisch plan waarmee je ze gaat overtuigen?
- Geef je ze een gratis trial van je product/dienst?
- Verzorg je een fantastische pitch waardoor ze overstag gaan?
- Stel je de juiste vragen waardoor je als expert gezien wordt?
- Straal je daadkracht uit?
Vaak is het een combinatie van de bovenstaande vragen die een klant overtuigt om business met je te doen. Vergeet nooit dat een klant op zoek is naar ‘zekerheid’. Het is aan jou om dat te geven.