FAQ categorie: Pitchen

Je maakt je pitch te emotioneel.

Soms vertellen mensen verhalen met een zwaar emotionele strekking. Als je niet oplet dan gaat je publiek zo diep mee in die heftige emoties, dat ze daar gedurende je pitch en soms zelfs nadien in blijven hangen. Er is niets mis...

Lees verder

Je hebt geen duidelijk probleem geschetst.

Stel dat je naar een film kijkt waar geen enkel probleem of conflict in voorkomt. Er mist dan een bepaalde spanning. Je wordt zo niet getriggerd om je aandacht erbij te houden. Je bestempelt de film waarschijnlijk als saai en...

Lees verder

Je past geen storytelling toe.

Uit onderzoek is gebleken dat tijdens het vertellen van feiten en koude informatie maar twee gebieden in onze hersenen geactiveerd worden. Bij het goed toepassen van storytelling worden er maar liefst zeven hersengebieden...

Lees verder

Je bent slecht voorbereid.

De kwaliteit van de voorbereiding staat in directe relatie met de kwaliteit van jouw pitch. Een winnende pitch is 80% voorbereiding en 20% uitvoering. Je zinnen scherp formuleren, de juiste data en feiten toevoegen en...

Lees verder

Je kent je doelgroep niet.

Als je niet weet wie je publiek is, weet je ook niet wat hen drijft en welke problemen ze willen oplossen. Je staat dan al met 1-0 achter. Het wordt dan een lastig verhaal om je toehoorders te inspireren en te overtuigen met je...

Lees verder
  • 1
  • 2

Waar mag het Freelance Businessmodel naartoe gestuurd worden?

 

Verstuurd. Check je mailbox!