Als freelancer heb je te maken met veel verschillende uitdagingen. Je moet je personal brand op de kaart zetten, een businessmodel ontwikkelen en tegelijkertijd opdrachten uitvoeren en je administratie bijwerken.

Kort samengevat moet je als freelance ondernemer meerdere ballen in de lucht houden. Dit is niet altijd even makkelijk en soms kan het zelfs behoorlijk wat frustraties opleveren. Bijna iedere dag kom ik wel in contact met ambitieuze freelancers die hun emoties en uitdagingen met mij delen.

Op deze manier ben ik op het idee gekomen om een nieuw project te lanceren: Freelance Mastermind. Dit is een initiatief waarmee freelancers ondersteund worden in zowel hun persoonlijke- als zakelijke ontwikkeling.

Om dit project goed op de kaart te zetten is een effectieve marketingstrategie essentieel. Momenteel onderzoek ik de mogelijkheden van de tool Buffer om zo mijn berichten te verspreiden naar geïnteresseerde freelancers.

Welke tools gebruik jij (als freelancer) voor het inplannen van je social media berichten en het maken van je contentkalender?