Dit is een hele belangrijke vraag om jezelf te stellen. Hij is erg simpel maar oh zo krachtig. In de topsport en in iedere business die grenzen wilt verleggen staat deze vraag centraal: Hoe kunnen we een verbetering doorvoeren?

Je kunt daarnaast variëren met deze zin in de ik-vorm en de wij-vorm.

Hoe kan ik een verbetering doorvoeren in:

  • mijn productiviteit?
  • het voeren van mijn administratie?
  • mijn marketingstrategie?
  • de manier waarop ik met andere mensen omga?
  • mijn werk-privé balans?
  • de manier waarop ik content produceer?

Hoe kunnen we een verbetering doorvoeren in:

  • onze klantenservice?
  • onze bedrijfscultuur?
  • de manier waarop we doelen stellen?
  • onze salesstrategie?
  • het digitaliseren van onze meetings?
  • het aannemen van nieuwe medewerkers?

Natuurlijk zijn wat-vragen (focus scherpstellen) en waarom-vragen (motivatie achterhalen) cruciale vragen in het creatieproces, maar omarm ook de kracht van de hoe-vragen.

De hoe-vraag laat je nadenken over de strategie en de praktische implementatie. Hoe kunnen we een verbetering doorvoeren?, is dus een fantastische vraag die je verder gaat helpen.