Dat is een vraag die me momenteel erg bezig houdt. Ondernemen is een proces van voortdurend leren en verbeteringen doorvoeren. Dat is binnen mijn business niet anders.
Op dit moment wil ik graag een een ander design voor mijn blogsite en ik wil meer inzicht krijgen in wat mijn blogs doen. Welke worden het meest gelezen? Vanuit welke kanalen komen mensen op mijn blogs terecht?
Ik heb deze week de designer een opdracht gegeven om met een nieuw ontwerp op de proppen te komen. Maar ik twijfel of ik de juiste volgorde heb aangehouden. Ik denk het niet, als ik daar nu op terugkijk.
Gisteren heb ik een kennismakingsgesprek met een online marketeer gehad. Ik wil mijn business namelijk inzichtelijk krijgen door belangrijke KPI’s te meten. Je komt dan al snel uit bij programma’s als Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console, om maar een aantal programma’s te noemen.
De marketeer gaf in het gesprek aan dat hij kon zien dat ik op mijn blogpagina niets doe met categorieën en tags. Volgens hem is dat een zeer belangrijk aspect van de SEO (Search Engine Optimization).
Ik schrok daar een beetje van en dacht direct: Moet ik dan alle 428 blogs die ik tot nu toe heb geschreven gaan onderverdelen in categorieën en tags? Wat een klus! En welke impact heeft dat op de URL-structuur? Heel wat vragen die in een keer bij me te binnen schoten.
Daarnaast dacht ik meteen, ik kan nu wel een blogpagina laten designen, maar eerst zal het antwoord duidelijk moeten zijn op de vraag hoe we de blogpagina zo sterk mogelijk willen inrichten. Het heeft natuurlijk invloed op het design als we gaan werken met categorieën en tags.
Stof tot nadenken dus. Ik heb het designen heel even on hold gezet om nog meer advies in te winnen over de opzet van de SEO-structuur. Werk aan de winkel dus!
Hoe heb jij dit met jouw website geregeld?