1. Taken die je kunt delegeren.
  2. Taken die je niet kunt delegeren.

In je business gaat het erom dat je jezelf volledig focust op de taken die alleen jij kunt doen. Uiteraard blijven er nog vele taken liggen. Deze kan je vervolgens delegeren aan een expert of een teamlid aan wie je dit toevertrouwt.

Hoe wil je ooit maximale impact creëren als je geen tijd vrijmaakt voor de taken die alleen jij kunt uitvoeren?

Net zoals er niemand op deze planeet voor jou buikspieroefeningen kan doen of voor jou kan mediteren, zijn er ook een aantal zaken binnen je business die alleen jij kunt en moet doen.

Welke taken zijn dat binnen jouw business?

  • Het schrijven van blogs?
  • Het opnemen van video’s?
  • Het designen van een logo?

Zorg ervoor dat je de taken die alleen jij kunt doen in kaart brengt. Het scherp voor ogen krijgen is de eerste stap. Vervolgens is het zaak om tijd vrij te maken voor deze taken en te zorgen dat er ook daadwerkelijk vooruitgang gerealiseerd wordt.

De taken die zijn overgebleven besteed je uit. Deze aanpak gaat een enorm verschil in je business maken.

Opdracht
Maak eens een simpel tabelletje van je taken. Links zet je de taken neer die je kunt delegeren en rechts zet je de taken neer die alleen jij kunt uitvoeren.

Bam! En nu actie ondernemen…