Heb je wel eens gehoord van Jay Abraham?
Abraham is een Amerikaanse business consultant die gespecialiseerd is in sales en marketing. Ik volg hem al een aantal jaren en vind dat hij een interessante visie heeft met zijn simplistische kijk op business.
Abraham zegt dat er maar drie manieren zijn om een business te laten groeien:
- Het aantal klanten aan wie je verkoopt verhogen.
Of jij aan tien of aan vijftig klanten verkoopt heeft een enorme impact op je sales. - De winst transactie verhogen.
Of jij een dienst/product verkoopt met een winst van €100,00 of met een winst van €995,00 heeft een enorme impact op je winstmarge. - De koopfrequentie verhogen.
Of jij je klant één keer per jaar of iedere maand iets verkoopt, speelt ook een enorme rol in de winst die je maakt.
Interessant toch om daarover na te denken? Als je één van de bovenstaande strategieën toepast dan krijg je lineaire groei (kleine stapjes voorwaarts). Maar als je alle drie de strategieën succesvol kunt toepassen, dan krijg je exponentiële groei (enorme stappen voorwaarts).