Bij het runnen van een onderneming komt veel kijken. Toch zijn er maar drie prioriteiten die voortdurend centraal zouden moeten staan. Deze zijn:

  1. Los problemen op
    Als je geen problemen oplost, dan ben je geen waarde aan het creëren voor je klanten. En bedrijven die geen waarde creëren, verliezen klanten en uiteindelijk hun bestaansrecht.

  2. Maak topproducten/diensten
    Kwaliteit verkoopt zichzelf. Kwaliteit is een combinatie van duurzaamheid, gebruiksgemak en functionaliteit. De kunst is om het simpel te houden. Mensen hebben geen zin in dingen die complex zijn.
  3. Praat met huidige en potentiële klanten
    Alles draait om contact en interactie. Jouw klanten willen zich gehoord voelen. Als een klant voelt dat hij begrepen wordt, dan ontstaat er een emotionele connectie. Het is deze connectie die mensen uiteindelijk overtuigt om zaken met je te doen.

In de meeste bedrijven zijn natuurlijk nog veel meer zaken belangrijk dan de drie bovengenoemde prioriteiten. Maar dit zijn de belangrijkste: Los problemen op, maak topproducten en praat met je klanten.