Als je de sales binnen je bedrijf zou onderverdelen in de categorieën: top, goed of beroerd, welk label zou je dit impactgebied dan geven? Als je met je gezonde verstand de impactgebieden binnen je business categoriseert onder deze labels, dan krijg je snel inzichtelijk hoe je bedrijf ervoor staat. Daarom daag ik je uit om alle impactgebieden binnen je business in te delen in één van de volgende categorieën hieronder:
Alles wat beroerd is binnen je business loopt niet lekker, kost veel energie en heeft geen meerwaarde. De dingen die wel goed lopen leveren daarentegen energie op en creëren waarde voor je klanten. En de zaken die top ontwikkeld zijn, hebben de grootste impact op je bedrijf in positieve zin.
In welke categorie je bedrijf ook zit, zorg ervoor dat je doorlopend verbeteringen doorvoert. In een eerdere blog schreef ik dat de natuur geen stilstand kent, maar dit geldt ook voor je business. Iets wordt sterker of iets wordt zwakker. Iets wat nu top is, kan over een jaar zomaar beroerd zijn en iets wat nu beroerd is, kan met de nodige inspanning in de toekomst top worden.
De vraag die jij jezelf nu moet stellen is: Welke verbeteringen ga ik binnen de impactgebieden doorvoeren?